Friday, March 20, 2009

Retro- desserts yg mak suke buat utk kami!!

Sempena 1 week school hols ni- aku amik ayh utk stay kat keramat for a few days. Since ayh ader kat umah- kitchen aku pun berasap sat lah! ahaks!

Tetiba, pgi kelmarin aku rasa cam nak mengextend kan ke'chef'an aku ke dessert servings lak! So pepagi aku dah g Giant ngn ayh & my lovely 'little miss muffet'. Yg plg kelakar time nak carik bhn2 buat cendol. Aku... biasak lah kan... mana nak remember all the bahan2 by heart. So end up mengharapkan ayah pnya ingatan masa dia dok jdi mak punya 'chauffeur' dulu..

Dlm kelam kabut tu kan, ada la sorang aunty nie yg dgn rela hati meng guide kami on the bahan2! Hmm.. senyum sumbing lak ayah aku???.... isshhh... what was i thinking???!!!

Anyway... siap gak lak 3 desserts yg mmg mak selalu buat klu aku blk kg... btw, cendol is the minuman rasmi bulan posa... but aku rasa yg mak buat lebih umphhh!!

Yg ni nama nya 'urap jagung'. Very light, cam mkn pop corn smbil tgk tv lah! Tak sedar.. tau2 dah abis semangkuk..



Ha... bubur jagung..yummy yummy!!! Letak dlm peti ais & mkn sejuk2!

Ahhh.. cendol mak jugak best in the worldddd....


Walau hasilnya tak se best mak buat... yg pasti ayah senyum & rasa each servings ptg tu! Ayh ckp... "sedap, mcm yg arwah selalu buat...' Lps mkn dia terus msk bilik, tutp pintu & baca yassin... Arghh... u wouldn't know how much u miss someone until they're gone! Simplest things such as 'desserts' could touch the most deserted part of your heart...

2 comments:

  1. yong ayah senyum coz masih teringat kenangan makcik yg kat giant tu..hehheheheh

    ReplyDelete
  2. iyo lah lin.... ish 3x!!! tak buleh jadik nie... kena bwk dia g giant tu lagik next time!! mana tau jmpa balik?? ha ha ha!!!

    ReplyDelete